ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ Й РЕАЛІЗАЦІЇ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ САНІТАРІЇ, ГІГІЄНИ, БЕЗПЕКИ Й ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ
Array
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-1-168-116-120Ключові слова:
готельно-ресторанні підприємства, безпека життєдіяльності людини, менеджмент, санітарія, гігієна, електробезпека, конкурентоздатність, економічна ефективність.Анотація
Результати досліджень свідчать про перспективу активізації розвитку туристичної галузі, готельно-ресторанних підприємств в Україні. Досвід зарубіжних економічно розвинених країн свідчить, що на додаток до соціально-культурного значення, ця галузь забезпечує й достатньо значне надходження коштів до бюджету країни. За підрахунками витрати туристів на послуги підприємств гостинності становлять від 30% до 50% усіх витрат. На ринку готельної індустрії України працюють і міжнародні готельні мережі. Тому, з метою забезпечення конкурентоздатності готельно-ресторанних підприємств, таке положення визначає необхідність підвищення якості готельних послуг. До основних важливих показників, що визначають якість готельних послуг, відносяться санітарно-гігієнічний стан на підприємстві, рівень безпеки й електробезпеки. Причому, ці показники є важливими для забезпечення безпеки життєдіяльності як для персоналу, так і гостей. Очевидно, що рівень цих показників є важливим і при формуванні конкурентоздатності підприємства. Опубліковані результати досліджень стосовно розглядуваних показників діяльності підприємств гостинності показують на недостатню увагу, що приділяється для їх покращення. Причому, цей висновок стосується як до України, так і зарубіжних країн. Як свідчать публікації, у результаті такого положення це призводить до випадків харчових отруєнь, нещасних випадків, електротравм, що стаються як з гостями підприємств гостинності, так і з їх персоналом. Наявні опубліковані результати досліджень, що відносяться до вирішення розглядуваної проблеми, спрямовані, як правило, на вдосконалення стану санітарії, гігієни, безпеки чи електробезпеки на локальних ділянках виробничої чи організаційно-культурної діяльності підприємства. До проблеми забезпечення належного стану розглядуваних показників діяльності підприємства входить значний перелік завдань. Тому для її вирішення необхідний системний комплексний підхід з використанням принципів менеджменту, а для її реалізації - застосування спеціалізованого програмного забезпечення.
Посилання
2. Opanashchuk, Yu.Ya. (2004). Development of the hotel industry in Ukraine: trends and prospects. Hotel and restaurant business, 3, 70–72. [in Russian]
3. Kondratenko, N.O., Obolentseva, L.V. (2019). Analysis of the current state and trends in the development of the hotel industry in regions of Ukraine. The Problems of Economy, 4 (42), 72–80. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-4-72-80 [in Ukrainian]
4. Zayets, V., Neschadym, L. (2017). Occupational safety and security in the hotel and restaurant complex. All-Ukrainian scientific-practical conf. «Innovative technologies in the hotel and restaurant business». Kyiv, NUHT, 165–166. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/26471 [in Ukrainian]
5. Risks in the tourism business. URL: https://prohotelia.com/ [in Ukrainian]
6. WHO. Problems of food safety in the world. URL: https://foodsmi.com/a1270/ [in Russian]
7. US data on food poisoning. URL: http://www.russian-bazaar.com/ru/content/17263.htm [in Russian]
8. Sopiga, V. Innovative technologies for labor protection in hotel and restaurant complexes. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/14609/1/96.pdf [in Ukrainian]
9. Kirpychenko, N. (2020). Modern innovation and information technologies in the restaurant industry. Proceedings of international scientific and practical internet conference «Innovative development of hotel and restaurant industry and food production». Prague, 167–169. URL: http://donnuet.edu.ua/wp-content/uploads/2021/04/iinnovative-development-of-hotel-and-restaurant-industry-and-food-production_2020.pdf [in Ukrainian]
10. Peregud, V., Choriy, M. (2015). Quality of service provision as a strategic factor in fluencing the success of a restaurant enterprise. Scientific Herald of the Mukachevo State University. Economic Sciences, 19(14), 196–203. URL: http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/2977/1/n19-197-205.pdf [in Ukrainian]
11. Galachenko, O., Nezveschuk-Kohut, T. (2021). Analysis of the activity of hotel industry enterprises in modern conditions. Ukrainian Journal of Applied Economics, 6(1), 142–148. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-1-17 [in Ukrainian]
12. Sanitary rules for catering companies. (2004). Ed. by Fedorchenko, F. Kharkiv, Factor. [in Russian]
13. DSTU 4268: 2003 (2006). Touristservices. Accommodation facilities. General requirements. Pub. Official, Kyiv, Derzhspozhyvstandart Ukrainy. [in Ukrainian]
14. Serikov, Ya., Kozhenevsky, L. (2012). Safety of life – securitology. Problems, tasks, solutions. Monograph. Kharkiv, KhNUMG. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).