КРИЗА ДОСТУПУ ДО СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ КОМПЛЕКСІВ: ВИЯВЛЕННЯ ПРОГАЛИН
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2025-1-189-139-149Ключові слова:
академічний центр, залучення студентів, доступність, навчальне середовище, стійкість, архітектурне проектуванняАнотація
Сучасна освіта виходить за межі традиційного навчального процесу, включаючи такі аспекти, як комфорт, доступність та інтеграція цифрових технологій. Однак освітні комплекси часто стикаються з проблемами застарілої інфраструктури, недостатньої кількості соціальних та рекреаційних просторів, а також слабкої інтеграції сучасних технологій, що негативно впливає на рівень залученості студентів та якість навчального процесу. Крім того, невідповідність освітніх просторів сучасним потребам студентів та викладачів створює перешкоди для ефективного навчання та взаємодії.
У статті аналізуються основні проблеми, що перешкоджають ефективному функціонуванню навчальних закладів. Використовуючи змішану методологію, що містить контент-аналіз відгуків студентів, просторовий аналіз навчальних закладів та вивчення передових архітектурних і технологічних рішень у школах та університетах різних країн, автори досліджують, які фактори найбільше впливають на доступність та ефективність освітніх просторів. Особливу увагу приділено інтеграції екологічно сталих рішень, що сприяють зменшенню негативного впливу будівель на довкілля, а також ролі цифрових технологій у покращенні навчального процесу.
Дослідження охоплює аналіз таких навчальних закладів, як Green School Bali, AltSchool, High Tech High та Waldorf School, які демонструють успішні архітектурні й технологічні інновації. Крім того, розглядаються університети, включаючи Гамбурзький університет, Університет Аль-Ахавайн, Одеську державну академію будівництва та архітектури та Національний університет «Одеська морська академія», що дозволяє оцінити значущість екологічної стійкості, цифрових рішень та доступності у створенні сучасного навчального простору. Дослідження також показує, що університетські кампуси, які включають спільні простори для неформального навчання, сприяють підвищенню рівня взаємодії між студентами, що позитивно впливає на їхню академічну успішність.
Результати дослідження підтверджують, що адаптивні навчальні простори, інтеграція «розумних» технологій, створення спільних зон та використання зеленої інфраструктури значно покращують академічні досягнення та добробут студентів. Окрему увагу приділено питанням інклюзивності та архітектурної доступності, які забезпечують рівні можливості для всіх категорій студентів, включаючи осіб з обмеженими фізичними можливостями. Такі освітні простори допомагають створити комфортне середовище, що сприяє як академічному розвитку, так і психологічному благополуччю студентів.
У підсумку, запропонована архітектурна концепція сприяє розробці навчального середовища, що базується на принципах стійкого розвитку, просторової ефективності та студенто-орієнтованих технологіях. Впровадження цих підходів дозволить подолати розрив у доступі до освіти та створити більш залучене, справедливе й ефективне академічне середовище майбутнього. Застосування передових рішень у сфері освітньої архітектури допоможе не лише підвищити якість навчання, а й сприятиме формуванню нового покоління спеціалістів, які працюватимуть у комфортних та сучасних умовах.
Посилання
UNESCO. (n.d.). Global Education Monitoring Report. Retrieved from https://en.unesco.org/gem-report
World Bank. (n.d.). Education Infrastructure Reports. Retrieved from https://www.worldbank.org/en/topic/education
OECD. (n.d.). Learning Environments Evaluation Programme. Retrieved from https://www.oecd.org/education/
European Commission. (n.d.). Educational Infrastructure & Digital Learning. Retrieved from https://education.ec.europa.eu/
Newton, S.D. (1990). An elementary and high school complex for Lexington, MA: An exploration in designing for the Waldorf curriculum [Master’s thesis]. Massachusetts Institute of Technology. Retrieved from https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/79018.
Harvard Graduate School of Education. (n.d.). Spaces for Learning. Retrieved from https://www.gse.harvard.edu/.
Council of Educational Facility Planners International (CEFPI). (n.d.). CEFPI Reports. Retrieved from https://www.a4le.org/.
Cannon Design, VS Furniture, & Bruce Mau Design. (2010). The Third Teacher. New York: Abrams.
Papert, S. (1980). Mindstorms: Children, Computers, and Powerful Ideas. New York: Basic Books.
Hattie, J. (2009). Visible Learning. London: Routledge.
Bates, A. W. (2015). Teaching in a Digital Age. Vancouver: BCcampus.
Wagner, T. (2008). The Global Achievement Gap. New York: Basic Books.
Archello. (n.d.). The Arc at Green School Bali. Retrieved from https://archello.com/project/the-arc-at-green-school-bali.
Wired. (2016). AltSchool Shares Its Secrets with Outside Educators. Retrieved from https://www.wired.com/2016/10/altschool-shares-secrets-outside-educators/.
High Tech High. (n.d.). Mesa High School Tour.Retrieved from https://www.hightechhigh.org/admissions/product/mesa-high-school-tour/.
Bohlin Cywinski Jackson. (n.d.). Eighth Grade Classroom Building at the Waldorf School of Pittsburgh. Retrieved from https://www.bcj.com/projects/academic/eighth-grade-classroom-building-at-the-waldorf-school-of-pittsburgh/.
Instagram. (n.d.). Post on Educational Spaces. Retrieved from https://www.instagram.com/p/C7CUUAkISFS/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Wikidata. (n.d.). Nuoma Image. Retrieved from https://www.wikidata.org/wiki/Q4331412#/media/File:Nuoma.jpg
Wikidata. (n.d.). University of Hamburg Main Building Image. Retrieved from https://www.wikidata.org/wiki/Q156725#/media/File:UniHHHauptgebaeude.jpg
Facebook. (n.d.). Photo Post. Retrieved from https://www.facebook.com/photo/?fbid=446208877629557&set=a.446208867629558
Facebook. (n.d.). Ensaf Mql2si Profile Page. Retrieved from https://www.facebook.com/Ensaf.mql2si/?locale=fr_FR
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).